Zhubnout, ale nehladovět je tajemství úspěchu vysněné postavy. Více než polovina dospělých žijících na území naší republiky má problémy s obezitou. Pokud i vy patříte mezi ty, kteří by rádi shodili nějaké to kilo, nesmíte se nechat odradit dřívějšími neúspěchy. Prvním krokem k úspěchu je zbavit se stresu, protože stres je jedním z hlavních důvodů, proč se lidem nedaří dlouhodobě zhubnout.

 
 
Pokud tělo trápíte dietami, málo jíte a máte pořád hlad, je jasné, že klíč k vaší nadváze je právě pud – hlad. Hlad totiž nevzniká v břiše, ale především v hlavě. Vaše myšlenky a zvyky většinou rozhodují o tom, jestli máte nebo budete mít hlad. Jestliže vám „kručí“ v břiše, neznamená to, že musíte ihned sníst něco sladkého či kalorického. Stačí, když vypijete sklenici vody nebo mléka. Řiďte se tím, co říká motto: „hlad je převlečená žízeň“! Pocit hladu vyvolává hormon, který produkuje žaludeční sliznice, ghrelin. Právě obézní lidé ho produkují velké množství a tím jeho hladina během dne neuvěřitelně kolísá. Pokud si jídlo neustále odříkáte, vaše tělo si na hlad stěžuje častěji a dříve nebo později podlehnete nějaké kalorické bombě.
 
Nejlepším řešením je rozdělit si denní příděl jídla do 6-7 malých porcí, aby se pocit hladu vůbec neobjevil. Dávejte si pozor na velké porce! Ideální je před jídlem vypít sklenici vody nebo si dát předkrm v podobě zeleninového salátu. Své tělo si vždy představte jako továrnu na spalování kalorií. První na řadu jdou sacharidy. Pokud jich přijímáte mnoho, začnou se přeměňovat na tuky. Znamená to tedy omezit příjem sacharidů na minimum (mouka, brambory, ovoce). Omezíte-li sacharidy téměř na nulu, vaše tělo začne okamžitě spalovat tuky. Pak je důležité tělu dopřát více bílkovin, ty se na tuky nikdy nepřemění a dopřejí Vám pocit sytosti. Na sacharidy ale nezanevřete a čas od času si je dopřejte, abyste zasytili chuťové buňky.
 
Dalším tajemstvím úspěšné diety je nehodnotit ji podle váhy. Hodnota na váze není to nejpodstatnější. Normální váhy ukazují pouze kilogramy, ale neukazují množství tukové a svalové tkáně. Pořiďte si proto váhu analytickou, která přes chodidla změří poměr tuků a svalů v těle a tím zjistí, jak na tom opravdu jste.
 
 
JAK ZKROTIT CHUŤ K JÍDLU:
  • Jezte pravidelně, abyste zamezili kolísání chuti během dne.
  • Používejte malé talíře, aby Váš mozek byl spokojený.
  • Jezte pomalu, každé sousto pečlivě žvýkejte a vychutnávejte. Nehltejte!
  • Dodávejte tělu dostatek bílkovin, ty totiž navozují pocit sytosti.
  • Vyhýbejte se alkoholu a alkoholickým nápojům, protože zvyšují chuť k jídlu a navíc jsou to kalorické bomby.
  • Před spaním nikdy nejezte sacharidy.
  • Hodně pijte a zaplňte tak svůj žaludek.
  • Dostanete-li chuť na něco, zažeňte ji žvýkačkou nebo zeleninou.
  • Jídlo si vždy připravte tak, aby povzbudilo všechny smysly. Tedy aby se najedly i oči.
  • Ráno a večer vypijte sklenici vody s citrónem, podporuje spalování tuků.

 

 

NEJČASTĚJŠÍ DŮVODY, PROČ TLOUSTNEME:
 

1.  Stres

Lidé, kteří se často stresují, mají nízkou hladinu hořčíku v krvi a protože například čokoláda obsahuje hořčíku velké množství, je to důvod, proč tak často ve stresu nevědomky sáhneme po této tučné kalorické bombě.

 

2.  Kalorické bomby

Mnoho lidí zapomíná, jak kalorické jsou džusy, lahodné smetanové či alkoholové koktejly, přeslazené nápoje či alkohol vůbec. Je to tajný zdroj nechtěných a zbytečných kil.
 

 

 

3.  Hltání
Dnešní uspěchaná doba vybízí k zhltnutí jídla nad klávesnicí, v kantýně či bufetu. Přitom při pořádném rozžvýkání a rozmělnění stravy tělu usnadníte správné využití živin a navíc vás žaludek včas varuje, že už je plný.

 

 

 
4.  Dezerty po jídle
Taky se Vám stává, že po několika minutách po jídle dostanete šílenou chuť na něco sladkého? To proto, že se v tělu zvýšila hladina cukru v krvi. Nažeňte tuto chuť například několika stroužky pomeranče.
 
 
5.  Nedostatek pohybu
Věnujte se denně alespoň 30 minut svému tělu formou nějakého sportu. Velice oblíbeným je nordic walking, jogging, plavání nebo pěší výlety.