Vyberte měnu

Zdarma pro zákazníkySleva pro nové zákazníkyOsobní odběrDoprava zdarma

 

 

 

 

 

 

Zdravý spánek

 

Spánek

 

Každý ho známe, každý ho provozujeme, přesto o něm víme tak málo. Řeč je o spánku, o základním fyziologické potřebě, která je nezbytná pro chod našeho organismu


Význam spánku
Základní funkce spánku je regenerace našeho organismu – především pak naší centrální nervové soustavy. Beze spánku či při jeho omezené a nízké kvalitě náš organismus trpí a může dojít k jeho přetížení, které má za následky například: snížené fyzické výkony, psychické problémy, stres, poruchy myšlení, či neustálou únavu. Pokud tento stav trvá již delší dobu, hrozí i kolaps organismu a rozvoj závažných duševních chorob.


Délka spánku
Správný spánek by měl mít hodnotu 7-9 hodin. Pokud si někdo myslí, že když bude spát 12 hodin, bude druhý den odpočatější a ,,čerstvější´´ je na omylu. Přílišně dlouhý spánek organismu spíše škodí.


Poruchy spánku
Faktorů, které ovlivňují kvalitu spánku je celá řada. Nedostatečný a nekvalitní spánek může být způsoben například nesprávnou životosprávou či špatnou spánkovou hygienou. Kvalita spánku se z pravidla zhoršuje s narůstajícím věkem.


Co rozhoduje do kvalitě spánku

Jsou to jak již zmíněné faktory jako správná životospráva či spánková hygiena tak i třeba doba ulehnutí. Pokud chodíte spát kolem druhé hodiny ranní a stáváte kolem poledne, Váš spánek nikdy nebude tak kvalitní jako u jedince co zalehne v deset hodin večer a vstává v šest hodin ráno. Nejkvalitnější spánek je ten přirozený.


Prášky na spaní

Pokud nikdo trpí poruchy spánku a rozhodl se užívat prášky na spaní, nebo nejrůznější léky a přípravky na zdraví spánek měl by si dát pozor. Tyto přípravky jsou jen dočasným řešením a nejenže časem si na ně organismus zvykne a přestanou účinkovat, tak mohou mimo jiné navodit i jiné zdravotní problémy.
 

9 Položka(y)

Tabulka  Seznam 

Nastavit sestupně

9 Položka(y)

Tabulka  Seznam 

Nastavit sestupně

 

Voda z Mrtvého moře

 

Sůl z Mrtvého moře