Jak zhubnout po Vánocích

 

 

 
Jak zhubnout po Vánocích je otázka, která v tento čas trápí asi mnoho z nás. Jestliže i vy patříte k lidem, kteří chtějí něco udělat se svou váhou, raději nedejte na rady kamarádky, která Vám doporučuje báječnou dietu. Ona totiž možná krásně zeštíhlela, ale vám se ručička na váze nemusí pohnout více než o půl kila... Proč? Protože každý jsme jiný a na každého platí jiné hubnoucí metody, každý má jiný metabolismus. Někdo zvládne jednou týdně očistnou hladovku, jiný nevydrží bez jídla více než 4 hodiny. Následující tipy snad pomohou i Vám vybrat tu správnou dietu, která bude fungovat i na Vašem těle.
 
 
1) Dieta podle glykemického indexu

 

- glykemický index určuje, jak se po konzumaci různých druhů potravin změní hlavina cukru v krvi
- hodnoty se udávají od 0 - 100 a čím větší je glykemický index, tím víc je vyšší hladina cukru v krvi a tím složitější je shazování kilogramů, protože po těchto potravinách máme rychleji hlad a tuky se v našem těle ukádají snáz
- naopak potraviny s nízkým a středním glykemickým indexem vyvolávají delší pocit sytosti
- všeobecně se dá říci, že když dvě osoby budou držet o stejném energetickém přijmu, zhubne více ten, který bude jíst potraviny s nižším glykemickým indexem
- u tohoto tipu diety doporučujeme jíst potraviny s glykemickým indexem do 30, potraviny 30-70 pouze omezene a potraviny nad 70 vůbec
- při skladbě jídelníčku je důležité se nejprve podívat na množství jídla, poté na složení potravin a v poslední řadě na glykemický index
- zde je několik příkladů potravin a jejich glykemické indexy:

 

  • houska světlá - 73
  • celozrnný chleba - 53
  • polomáčené sušenky - 2
  • mléčná čokoláda - 41
  • hořká čokoláda - 22
  • musli bez cukru - 42
  • sušené datle - 3
  • banán - 52
  • jablko - 38
  • mrkev - 41
  • rajčata - 10
  • jasmínová rýže - 100
  • basmati rýže - 58
  • vařené brambory - 50
2) Mléčná dieta
- mléčné výrobky mohou efektivně pomoci při shazování kil
- mléko (vápník) je velice příznivý na hubnoucí proces v těle
- mléko nepočítejte do pitného režimu, ale považujte jej za potravinu
- sklenici mléka si můžete dopřát jako malou svačinku
- mléko je základní potravina, která obsahuje spoustu látek podporujících hubnutí (vápník, syrovátkové proteiny, aminokyseliny, vitamin A,D,B)
- mléko přispívá k hubnutí, zvyšuje pocit sytosti, snižuje chuť k jídlu, zrychluje metabolismus a spalování tuků, zpevňuje kosti
- díky konzumaci mléka si udržíme svaly a nehrozí nám takové riziko jojo efektu
- čím více mléka (vápníku) v potravě přijímáme, tím více tuku se vyloučíme ve stolici
- ale pozor, při dietě se určitě vyhněte konzumaci tučných sýrů a ostatních tučných mléčných výrobků
- ideální jsou polotučné mléko a mléčné výrobky
- máte-li možnost volby, vybírejte spíše zakysané mléčné výrobky
- zajímá-li Vás, jak by měl vypadat jídelníček při mléčné dietě, můžete se inspirovat následujícím
 
  • SNÍDANĚ - bílý jogurt, musli, ovoce
  • PŘESNÍDÁVKA - knackebrot, pomazánkové máslo, zelenina
  • OBĚD - vepřová kotleta se zeleninou, natural rýže
  • SVAČINA - jogurt, ovoce
  • VEČEŘE - salát (max. 300g)
 
3) Dieta podle fází měsíce
- Měsíc má tajemnou moc, způsobuje odliv a příliv oceánu, řídí menstruační cyklus a taky umí pomoci shodit přebytečné kilogramy
- tato dieta není dietou v pravém slova smyslu, nezhubnete při ní tolik, ale máte šanci na lehký váhový úbytek a budete se cítit v dobré formě
 
 
  • NOVOLUNÍ - fáze začínajícího cyklu Měsíce, kilogramy jdou dolů sami, tělo s zbavuje jedů. Naordinujte si očistnou kůru nebo půst. Hodně pijte. Fáze trvá 3 dny.
  • DORŮSTÁ - fáze, kdy je dobré vytrvat. Při dorůstajícím měsíci je dobré jíst vitamíny a minerály. Pozor, tato fáze zpomaluje metabolismus, proto je dobré je v jídle krotit. Volte lehká jídla, vyvarujte se cukrů a tuků. Ideální je jíst ryby, ovoce, zeleninu, bílé maso.
  • ÚPLNĚK - každá přijatá kalorie v této fázi jde do tukových zásob. V těle se hromadí škodlivé látky. Tato fáze je vhodná pro detoxikaci. Půst začněte 12 hodin před úplňkem.
  • UBÝVÁ - při této fázi můžete konečně trochu hřešit. Ale pokud tuto fázi využijete na hubnutí, uvidíte, že to půjde velice skvěle, nemusíte se moc omezovat ani držet hladovku, pouze si dopřávejte menší porce.